Rusza pierwszy projekt Fundacji Futurama pod nazwą „Akademia Koordynatorów Wolontariatu”. Jego adresatami są organizacje i grupy nieformalne, które mają pozyskać informacje na temat wolontariatu. Celem projektu jest podniesienie aktywności obywatelskiej i kompetencji społecznych koordynatorów wolontariatu oraz wolontariuszy zaangażowanych w projekt poprzez zorganizowanie systemu wsparcia i stworzenie warunków do rozwoju wolontariatu.
I etap – szkolenie
W szkoleniu weźmie udział 10 osób – przedstawicieli lokalnych NGO, samorządów, liderów społeczności lokalnych, którzy zadeklarują gotowość do wykonywania zadań koordynatora wolontariatu. Potwierdzą to wypełnionym formularzem zgłoszeniowym i listem motywacyjnym, w którym zawrą opis swoich doświadczeń i kompetencji, a także opis możliwości wykorzystania nabytej w trakcie kursu wiedzy w praktyce – do rozwiązywania konkretnych problemów lokalnych oraz możliwość zaangażowania do tej działalności innych wolontariuszy.
![]() |
![]() |
![]() |
Etap II – wypracowanie i wdrożenie lokalnych inicjatyw wolontarystycznych.
Każdy z 10 przeszkolonych koordynatorów wolontariatu pozyska w swoim środowisku lokalnym 5 wolontariuszy, z którymi wspólnie, w zaplanuje inicjatywę wolontarystyczną wpływającą na rozwiązanie problemu lokalnego. Na inicjatywę można otrzymać kwotę 500 zł. brutto.
![]() |
Etap III – konferencja połączona z debatą publiczną
Konferencja będzie upowszechniać ideę wolontariatu w różnych dziedzinach aktywności społecznej, a także promować inicjatywy zaplanowanie i zrealizowane przez wolontariuszy zaangażowanych w projekt.
![]() |
Zespół Fundacji Futurama dziękuje wszystkim osobom, które zaangażowały się w projekt, wzięły udział w cyklu szkoleń, zaplanowały i zrealizowały inicjatywy wolontariackie w swoich społecznościach.